Android
fejlesztői lecke – A fejlesztői környezet áttekintése
http://androidhungary.com/?s=Android+honos%C3%ADt%C3%A1s&x=23&y=10
Android.pdf
2010.
szeptember 14. | 13
hozzászólás | Kategória: Fejlesztés
Az
informatika területén belül a mobiltelefónia az egyik legjobban
fejlődő ágazat, melyek közül a két legdinamikusabb húzóerő
az iOS és az Android OS.
Egy
kezdő fejlesztő számára mindig kérdéses, hogy mit is kezdjen el
először tanulni.
Az
imént említett mobiltelefonos platformok közül talán az
Androidra lehet a leginkább platformfüggetlenül fejleszteni –
köszönhetően a Java nyelvnek.
A
korábban megjelent Android honosítással
kapcsolatos bemutatókhoz hasonlóan, most is egy több részes
cikksorozatot szeretnénk elindítani azok számára, akik kicsit
szeretnének jobban elmélyülni az Android fejlesztés, programozás
világában.
A
fejlesztői környezet (avagy IDE – Integrated Development
Environment, esetünkben Eclipse), maga is Java nyelven íródott,
amely elérhető a legnépszerűbb operációs rendszerekre,
Windowsra, Mac OS X-re, és különböző Linux disztribúciókra
egyaránt. Amennyiben Android fejlesztővé szeretnénk válni,
mindenképpen meg kell ismerkednünk az Android
fejlesztőknek szánt oldalával, hiszen az itt található
dokumentációk óriási segítségünkre lesznek a tanulás,
problémamegoldás folyamán.
Fontos
megemlíteni, hogy az iOS platformmal ellentétben, nem szükséges
regisztrált fejlesztőnek lennünk ahhoz, hogy az alkalmazásunkat a
telefonunkon is kipróbálhassuk, vagy az interneten .apk formátumban
terjesszük azt.
A
cikksorozat első részében a fejlesztői környezet telepítését
és egy példaprogram elkészítését mutatjuk be Windows-os
környezetben.
Ehhez
a következő lépéseket kell végrehajtanunk.
Amennyiben
gépünkön még nincs fent a Java Runtime Environment, úgy
letöltés után telepítsük innen.
Ezután
töltsük le az Eclipse
Java EE alkalmazást.
Miután
letöltődött, bontsuk ki a .zip fájl tartalmát, pl. az asztalra.
Majd
installáljuk az Android
SDK-t, és ugyancsak bontsuk ki, az egyszerűség kedvéért ezt
is az asztalra.
Indítsuk
el az imént kicsomagolt Eclipse programot és kattintsunk a
Help/Install new software menüre.
A
“work with” opcióhoz írjuk be a https://dl-ssl.google.com/
hivatkozást, majd nyomjunk az Add gombra.
A
folyamatot az OK gomb lenyomásával folytassuk, aminek hatására
meg is jelent a Developer Tools, ami mellett jelöljük be a
checkbox-ot, majd kattintsunk a Next gombra.
A
következő ablakban fogadjuk el a felhasználási feltételeket,
majd pedig a Finish gomb lenyomásával véglegesítsük a
folyamatot.
Miután
a szükséges mezőket kitöltöttük, nyomjunk a Finish gombra. A
baloldali struktúrában nyissuk meg a Lesson 1 – src –
com.androidhungary.lesson1 – lesson1.java fájlt.
Írjuk
be a kódot, és kattintsunk a Build menüre és válasszuk ki, hogy
Android Application.
Amennyiben
rögtön a telefonunkra szeretnénk telepíteni az alkalmazást,
csatlakoztassuk a készülékünket USB kábelen, (ne felejtsük el
bekapcsolni a Settings/Applications/Unknown sources, és
Settings/Applications/
Ha
viszont virtuális eszközön szeretnénk tesztelni, adjuk hozzá az
SDK-ban, majd utána indítsuk el.
Az
előbbi rövid bemutató alkalmazással el is készítettük első
Android OS alatt futó programunkat.
Miután
a szükséges mezőket kitöltöttük, nyomjunk a Finish gombra. A
baloldali struktúrában nyissuk meg a Lesson 1 – src –
com.androidhungary.lesson1 – lesson1.java fájlt.
Írjuk
be a kódot, és kattintsunk a Build menüre és válasszuk ki, hogy
Android Application.
Amennyiben
rögtön a telefonunkra szeretnénk telepíteni az alkalmazást,
csatlakoztassuk a készülékünket USB kábelen, (ne felejtsük el
bekapcsolni a Settings/Applications/Unknown sources, és
Settings/Applications/Development/USB debugging beállításokat).
Ha
viszont virtuális eszközön szeretnénk tesztelni, adjuk hozzá az
SDK-ban, majd utána indítsuk el.
Az
előbbi rövid bemutató alkalmazással el is készítettük első
Android OS alatt futó programunkat.
Android
honosítás 1. rész – Az android csomagjai
2010.
május 14. | 42
hozzászólás | Kategória: Android
OS, Bemutató,
Fejlesztés
Az
Android operációs rendszerek honosításának menetéről most egy
háromrészes cikksorozat készül, melynek első része az android
apk csomagjainak felépítését hivatott bemutatni.
Lehet,
hogy sokaknak kicsit száraznak fog tűnni, de azért vágjunk is
bele!
Sokszor
hallottam már, hogy semmi extra nincs az Androidban, hiszen ugyanúgy
Java csomagokból áll, mint a sima Javás telefonokra telepíthető
programok.
Ez
részben igaz, az Android Javára épül, viszont nem csak egyszerű
Java platformról van szó, hiszen ott van mellette maga az Android
platform is.
Az
operációs rendszer felépítése a következő:
Linux
kernel.
Ez
a nagyszerű rendszermag dobog az összes Android telefon szívében.
A feladata, hogy összekösse a szoftvert a hardverrel, és kezelje
az egyes eszközöket, pl.: kamera, g-szenzor, gps, stb.
Busybox.
Ez
a szoftver található meg általában az embedded Linux eszközökön,
pl.: routerekben, fényképezőgépekben, és mint azt példánk
mutatja: telefonokban. A busybox egy kis hely- és erőforrásigényű
shell alapú programgyűjtemény. Ez indítja el a telefon egyes
funkcióit, mint pl. a Dalvik VM
Dalvik.
Ez
a szoftver már az Android csomag része, neki köszönhető, hogy
platformfüggetlenül telepíthetjük programjainkat bármilyen
Android alapú készülékre. Nem más, mint egy virtuális gép,
ami magát az androidot futtatja.
Framework.
Az Android felhasználói felülete. A későbbiekben sok szó lesz
róla.
Innen
kezd érdekesebbé válni a dolog, mert eljutottunk arra a részre
ahol az egyes alkalmazások futnak.
Az
Android alkalmazásai apk kiterjesztésű zip csomagokban vannak
tárolva. Az apk csomagok három helyen kerülnek tárolásra.
/system/framework/
– A
framework egy részét is apk csomagok képzik, nevezetesen a
framework-res.apk csomag.
Ez
nagyon fontos a rendszer számára, mivel alapvető adatokat
tartalmaz a telefon felületének elrendezéséről, a felület
grafikai elemeiről, az Android rendszer szöveges állományairól,
az egyes ablakok/képernyők színezetéről, és még rengeteg
dologról.
/system/app/
– Itt
találhatóak a telefonra gyárilag feltelepített alkalmazások,
mint például a galéria, a telefon, a névjegyzék, stb.
/data/app/
– Itt
pedig a Marketből, vagy egyéb forrásból telepített alkalmazások
kapnak helyet.
Az
apk csomagok jelentik tehát mindazt, amit a kijelzőn láthatunk.
A
készülék minden képi, és szöveges eleme ezekben a csomagokban
van meghatározva, tehát ha módosítani akarunk valamit, elég az
apk-kat módosítani.
Ennek
két jól járható útja is van, ahol az első az, ha rendelkezésre
állnak az apk-k forrásai.
Ebben
az esetben könnyű dolgunk van, egyszerűen elhelyezhetjük a
lokalizációnkat a csomagban, és azt lefordítva remélhetőleg egy
már működő apk csomagot kapunk, amit használatba is vehetünk.
Az
esetek többségében viszont olyan apk-k fognak a kezeink közé
kerülni, amik már módosításokat tartalmazzák, vagy nem
rendelkezünk a forrásával. Ez esetben jön képbe a másik út, ki
kell bontanunk, és vissza kel fejtenünk a csomagot.
Ennek
mibenlétét akkor láthatjuk át, ha jobban megismerjük a
csomagokat.
Mint
azt már írtam, egyszerű zip állományokról van szó, tehát
valamilyen archívum-kezelővel meg is tudjuk nyitni a csomagokat.
Az
apk-knak három nagyon fontos része van: az AndroidManifest.xml
fájl, az src mappa és a res mappa.
AndroidManifest.xml.
Ez
az apk lelke. Ebben a fájlban vannak meghatározva az activity-k,
amik a program felületeit jelentik.
Az
apk csomagoknak rengeteg féle activityjük lehet. Lehet indítható
alkalmazás, widget, esetleg valamely rendszermenübe beépülő
activity, amely lehet automatikusan induló, a háttérben futó
alkalmazás, stb.
Jó
példa erre a gallery.apk csomag, ami egyszerre tartalmazza a
galériát, a fényképezőt, a videórögzítőt, és a képkeret
widgetet.
Az
AndroidManifest.xml fájlban határozható meg az is, hogy milyen
engedélyekkel rendelkezzen a szóban forgó apk.
Ez
az a lista, amit telepítéskor láthatunk, amikhez hozzáfér az
alkalmazás a telefonban.
Src
mappa.
Ezt
a mappát nem látjuk, csak a forrásban. Ha egy archívumkezelővel
megnyitunk egy apk-t, classes.dex néven találunk benne egy fájlt.
Ebbe
a fájlba van belekódolva a teljes src mappa tartalma. Itt kerül
tárolásra a csomag Java nyelvű utasításlistája, a programok,
amit a telefon futtat, ha elindítunk egy-egy alkalmazást.
Létezik
mód a mappa visszafejtésére, de a lokalizációhoz nincs rá
szükségünk.
Res
mappa.
Számunkra
ez a legfontosabb része az apk-knak, itt található többek között
az apk összes szövege, méghozzá nyelvenként külön-külön.
A
sorozat harmadik cikke fog foglalkozni a res mappa működésével,
tehát most nem fogom az egyes állományokat részletesen bemutatni.
Fontos
megemlíteni viszont, hogy az archívumkezelővel kibontva itt sem
fogunk több dolgot látni, mint a fájlok neveit és a képeket. Az
apk-k rengeteg xml fájlt tartalmaznak, viszont mindet titkosítva
találjuk, tehát visszafejtés nélkül nincs lehetőségünk
belenézni az állományokba. A tárolt mappák jelentős része nem
is látszik, kódolva tartalmazza őket a resources.arsc fájl a
csomag gyökerében.
Az
utolsó mondatokkal rá is tértünk az apk fájlok védelmére.
Mivel
a nem nyílt forrású csomagok harmadik fél szellemi értékeit (az
általa írt programot, grafikákat, stb.) tartalmazzák, meg kell
őket védeni a rossz szándékú felhasználástól.
Ennek
fényében a források nem, vagy csak részben visszafejthetőek, így
nincs lehetőség a teljes forrás, vagy a forrás egyes részeinek
máshol történő felhasználására.
Aki
kibontott egy apk-t az bizonyára felfigyelt a META-INF mappára. Itt
kerül tárolásra a csomag készítőjének aláírása, mert bizony
minden egyes apk fájl egy egyedi kulccsal van hitelesítve.
Ez
a kulcs szavatolja az apk védelmét a módosításokkal szemben.
Amennyiben
egy bit is megváltozik, az apk-t futtató környezet észlelni
fogja, hogy érvénytelenül aláírt elemek vannak a csomagban, és
visszautasítja azt, tehát az apk nem lesz működőképes.
Megtehetjük
azt, hogy generálunk saját kulcsot, amivel újra aláírjuk a
csomagot, de az a csomag már nem a kiadó saját hitelesítését
fogja hordozni, így nyilvánvalóvá válik a felhasználó előtt,
hogy egy nem hivatalos, nem eredeti kiadású csomagot használ.
Ezek
a védelmi eljárások rányomhatnák a "FAIL" feliratú
bélyeget a honosításokra, de szerencsére létezik egy lehetőség,
amivel a módosított csomagokat használatba vehetjük a telefonon,
amennyiben nem hivatalos romokra készítünk nem hivatalos update
csomagokat.
Ahogy
az egyes apk-knál, úgy a készülékek operációs rendszerét is
védi egy kulcs, ennek eredményeként csak az operációs rendszer
készítője által kiadott kulccsal aláírt frissítő csomagokat
fogja elfogadni a recovery.
Itt
jön képbe a root. Akinek nem probléma a garanciavesztés,
megteheti, hogy feloldja a telefonján a külső behatások ellen
védő eljárásokat, rendszergazda jogokkal férhet hozzá a
telefonon futó busyboxhoz, vagy más recoveryt telepíthet a
készülékre, vagy valamelyik harmadik féltől származó szoftvert
installálhat a gyári rom helyére.
Innentől
kezdve megkezdhetjük a kedvenc romunk magyarítását. Az első
lépés, hogy a rom csomagjából, ami ugyancsak egy zip ki kell
bontanunk az apk-kat, vissza kell fejtenünk, és lokalizálnunk
őket.
Android
honosítás 2. rész – Az apk csomagok kezelése
2010.
május 18. | 2
hozzászólás | Kategória: Android
OS, Bemutató,
Fejlesztés
A
sorozat előző részében megismerkedtünk az apk
csomagok felépítésével, és most eljött az idő, hogy
gyakorlatba ültessük az elméleti részt.
A
fájlok kibontásával kell kezdenünk, amihez egy nagyon ügyes kis
programot használunk, az apktoolt. A program ingyenesen letölthető
innen.
Két
fájlra lesz szükségünk, mégpedig magára az apktoolra, és a
megfelelő platformra kiadott indító állományára.
Nem
akarok sok időt vesztegetni, mivel az apktool telepítéséhez
minden információ megvan az oldalukon. Aki elakadt, az nyugodtan
kérdezzen.
Én
Linux alapú operációs rendszert használok, és ajánlom
mindenkinek, hogy akár virtuális gépben, de mindenképp valamilyen
Linux alapú rendszer, esetleg Ubuntu alatt próbálgassa az itt
leírtakat.
Természetesen
Windows és MAC OS alatt is van lehetőség ezekre a dolgokra, ha
valaki ragaszkodik ezekhez az operációs rendszerekhez.
Próbáljátok
értelmezni a használt parancsokat, és alakítsátok őket a
megfelelő rendszer parancssorához.
Miután
már mindenünk megvan a csomagok kezeléséhez, bontsunk is ki egy
APK fájlt. Lássuk hogy is működik az apktool:
$
apktool
Apktool
v1.1.1 - a tool for reengineering Android apk files
Copyright
2010 Ryszard Wiśniewski
Usage:
apktool [-v|--verbose] COMMAND [...]
COMMANDs
are:
d[ecode]
[-s|--no-src][-r|--no-res][-d|
Decode
<file.apk> to <dir>.
-s,
--no-src
Do
not decode sources.
-r,
--no-res
Do
not decode resources.
-d,
--debug
Decode
in debug mode. Check project page for more info.
b[uild]
[-f|--force-all][-d|--debug] [<app_path>]
Build
an apk from already decoded application located in <app_path>.
Apk
file will be placed in <app_path>/dist/out.apk.
It
will automatically detect, whether files was changed and perform
needed
steps only.
If
you omit <app_path> then current directory will be used.
-f,
--force-all
Skip
changes detection and build all files.
-d,
--debug
Build
in debug mode. Check project page for more info.
For
additional info, see: http://code.google.com/p/
Ha
áttanulmányoztuk a súgót, bontsunk ki egy APK fájlt, legyen az a
Launcher.apk:
$
apktool d -s Launcher.apk Launcher
I:
Copying raw classes.dex file...
I:
Decoding resource table...
I:
Decoding resources...
I:
Copying assets and libs...
Láthatjuk,
hogy létrejött egy mappa Launcher néven. Ha belekukkantunk, a
következő fájlokat fogjuk látni:
9patch
AndroidManifest.xml classes.dex res
A
kibontáshoz a “d”, avagy decode és a “-s”, azaz források
nélkül kapcsolókat használtuk, így csak a res mappát bontottuk
ki, a forrásfájlokhoz nem nyúltunk hozzá.
A
kibontott/létrejött mappák a következők:
9patch.
Az
android csomagokban van lehetőségünk amolyan “kimaszkolt”
képelemeket létrehozni.
Ez
azért jó, mert az így létrehozott fájlokat a megfelelő
paraméterekkel lehet nyújtani, nem szükséges a képek több
méretbeni tárolása.
A
9patch mappában tárolt fájlok segítenek a maszkolt képek majdani
visszaalakításában, a honosításokhoz nincs szükségünk rá.
AndroidManifest.xml.
Az
előző
cikkben volt róla szó, lapozzatok vissza.
classes.dex.
Erről
szintén az előző részben olvashattatok és, ahogy sanyiii
említette, az src mappában tárolt Java forrásokból fordított
bájtkód van benne (mégegyszer köszönöm neki a javítást).
res
mappa.
Ismét
az előző részben került említésre. Nézegessétek,
tanulmányozzátok az itt tárolt fájlokat, melyeket a következő,
befejező cikkben részletesen is kitárgyalunk.
Térjünk
vissza a példánkhoz, ahol ugye már kicsomagoltuk az első APK
csomagunkat.
A
kísérletezni vágyó olvasók csinálhatnak rajta módosításokat,
viszont most lássuk, hogy hogyan is lehet újra APK-t varázsolni a
könyvtárakból:
$
apktool b Launcher
I:
Copying classes.dex file...
I:
Checking whether resources has changed...
I:
Building resources...
I:
Building apk file...
A
classes.dex úgy, ahogy van be lett másolva a csomagba, ellenőrizve
lettek a módosítások, összepakoltuk a res mappát, és
létrehoztuk az apk csomagot.
Most
a Launcher könyvtárban létrejött egy “dist” mappa, amiben
megtalálhatjuk az out.apk fájlt. Ez a most összecsomagolt APK
fájlunk, ami viszont még nincs aláírva. Az aláíráshoz először
kulcsot kell gyártanunk magunknak. A kulcs létrehozásához
telepítve kell legyen a Java JDK a gépünkre. Windows felhasználók
innen
tölthetik le. Linux felhasználók csak telepítsék repoból
(ajánlom az openjdk-t).
Amennyiben
sikerült feltelepíteni a JDK-t, generáljuk le a kulcsunkat:
keytool
-genkey -alias kulcsom.keystore -keyalg RSA -validity 20000 -keystore
kulcsom.keystore
Sikeresen
létrehoztuk a saját privát kulcsunkat, amivel aláírhatjuk az APK
csomagot:
jarsigner
-verbose -keystore kulcsom.keystore -signedjar
Launcher/dist/Launcher.apk Launcher/dist/out.apk kulcsom.keystore
Most
létrejött a Launcher/dist/Launcher.apk, ami már az újonnan
lefordított APK fájlunk aláírt verziója.
Android
honosítás 3. rész – Honosítás és Update csomag
2010.
június 3. | 33
hozzászólás | Kategória: Android
OS, Bemutató,
Fejlesztés
Elég
sok idő telt el a második rész óta, remélhetőleg minden
érdeklődő ki tudta próbálni az korábbi részekben leírt
dolgokat.
Tehát
van néhány kibontott apk fájlunk, egy telefonunk, ami most
magyarítani szeretnénk. Elöljáróban néhány szót a res mappa
működéséről.
A
leggyakoribb könyvtárak, amiket itt találhatunk a következők.
drawable.
Itt
a programcsomag által használt grafikai elemek, és néhány xml
fájl található, melyek a grafikus elemek
elhelyezkedését/viselkedését befolyásolják.
layout.
Az
itt található xml fájlok szabják meg az alkalmazás
ablakainak/képernyőinek/
values.
Számunkra
ez igen fontos, hiszen többek között a nyelvi fájlokat is tárolja
ez a mappa, amibe később részletesebben is belenézünk.
xml.
A
program által használt leíró fájlok, amelyek különböző
adatokat tartalmazhatnak és a program működését befolyásolják.
Észrevehettétek,
hogy néhány mappából több változat is létezik, ami számunkra
nagyon fontos.
Különböző
nyelveknek, telefon típusoknak külön mappát tudunk készíteni.
Hogy is működik ez?
Példának
vegyük az 1.6-os Launcher.apk-t.
Ebben
a csomagban van egy drawable könyvtár, amiben a program képeit
találjuk, valamint van egy drawable-land és egy drawable-port
mappa.
Attól
függően, hogy a telefon álló vagy fekvő módban van, a szükséges
elemeket a drawable-land és drawable-port mappákból fogja venni.
Hasonlóan
ehhez, a values mappában az alapértelmezett angol fájlokat
találjuk, például a values-it az olasz nyelvi fájlokat hordozza.
Ha
létrehoznánk egy values-it-land mappát, akkor a fekvő módhoz
tartozó olasz szövegeket innen töltené be.
Ezen
a logikán tovább haladva, hozzunk létre egy values-hu mappát,
amivel hozzá is foghatunk a magyarításhoz.
A
values mappában több xml fájlban van, de nekünk nem lesz mindre
szükségünk.
Ha
megtekintjük a values-it mappát, akkor könnyedén lemásolhatjuk,
hogy vajon mely fájlokra van szükségünk a magyar lokalizáció
létrehozásához.
Másoljuk
át a strings.xml-t a values mappából a values-hu mappába. A
nyelvi fájlok az Androidtól megszokott xml formátumban vannak
tárolva.
Windows
felhasználók, figyelem! A fájlokat UTF-8 kódolással kell
menteni, különben nem fognak működni az ékezetes karakterek.
Windows
alatt ajánlom az ingyen letölthető notepad2 alkalmazást. Én
Linux rendszeren a geditet használom.
Nyissuk
meg a values-hu mappából a strings.xml-t, és nézzük meg a
szerkezetét.
<?xml
version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<resources>
<string
name="application_name">Home</
<string
name="uid_name">Android Core Apps</string>
<string
name="folder_name">Folder</
<string
name="chooser_wallpaper">
...
</resources>
A
stringek felépítése egyszerű: <string
name="string_neve">Szöveg</
.
Ezek
alapján fordítsuk le a fenti angol szöveget:
<?xml
version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<resources>
<string
name="application_name">
<string
name="uid_name">Android Alkalmazások</string>
<string
name="folder_name">Mappa</
<string
name="chooser_wallpaper">
...
</resources>
Ennyi
lenne.
Nem
kell patchelni a forráskódot, hogy elhelyezzük a magyarítást,
nem kell beírogatni a magyar stringeket a kódba.
Egyszerűen
átmásoljuk az angol fájlokat a -hu végű mappákba, és
lefordítjuk őket. Van azért néhány dolog, amire figyelni kell.
A
“\” karakter a backspace. Az Android rendszer érzékeny a
különböző különleges karakterekre, mert sokat operátorként
használ fel (“, ~, ‘, stb.)
Ezek
előtt a karakterek előtt “\” jelet szokás kitenni, így
értesítve a rendszert, hogy a következő karakter egy írásjel
lesz.
Sok
helyen fordul elő változó, ami valamilyen adattal, vagy szöveggel
lesz felcserélve:
Shortcut
\”%s\” created… Itt látszik, hogy az idézőjelek
backspace-vel vannak ellátva, a “%s” pedig egy változó, ahova
a rendszer az ikon nevét fogja behelyettesíteni.
Ilyenkor
érdemes végiggondolni, hogy nyelvtanilag mennyire lenne helyes a
mondat, ha a változót ott hagynánk ahol van, pl.: Ikon “Gmail”
létrehozva. vagy inkább “Gmail” ikon létrehozva.
Nagyon
figyeljünk oda, hogy a string nevét ne írjuk át, ne töröljük
ki a <> jeleket.
Amennyiben
kész a magyarítás, az előzőekben ismertetett módon fordítsuk
újra, írjuk alá, és hozzuk létre az update csomagot.
Maga
az update csomag egy .zip fájl, és hasonlóan kell kinéznie, mint
a ROM-nak, amiből a csomag származik.
Az
update csomagnak van egy fontos könyvtára, a
META-INF/com/google/android,
ahol találunk egy update-script
nevű
fájlt.
Ebben
van meghatározva, hogy hogyan történjen az update.
Ezt
mindig az adott ROM update scriptjéből érdemes értelemszerűen
kibogarászni, de a következő parancsok általában
működnek.
show_progress
0.5 0
copy_dir PACKAGE:system SYSTEM:
show_progress
0.5 10
A
fentiekből látszik, hogy az update folyamat a system könyvtárat
fogja felülírni az általunk mellékelt fájlokkal.
Ezek
után másoljuk be az apk fájlunkat a helyére. (A pontos helyét
nézzük meg az eredeti update csomagban, amiből kivettük.)
Ez
nálam a system/app/Launcher.apk. Majd a kedvenc archívumkezelőnkkel
készítsük el a zip csomagot.
Szinte
készen vagyunk, már csak az aláírás szükséges.
Sajnos
az apk csomagoktól eltérő metódust kell alkalmaznunk, ebben
segítséget találunk ezen a hivatkozáson.
Innentől
kezdve már csak újra kell indítanunk a telefont Recovery módban,
csinálni egy backupot, és flashelni a kapott fájlt.
Sok
sikert kívánok a magyarításhoz, és bombázzatok a
kérdéseitekkel!
Szerző:
Apoth